VIŠINE IN LETALA ZA SKOK S PADALOM @ 05 May 2020
Danes je na sporedu čisto vse kar se tiče višin in letal s katerih se izvaja padalska operacija.
Kateri dejavnik šteje absolutno največ pri čisto vsakem padalskem podvigu? Višina, seveda! Kako pa pridemo do te tako željene višine? Tako da se usedemo v temu primerno letalo, kakopak. Tega se ne da zanikati – višina s katere skočimo je tisti najpomembnejši del vašega padalskega doživetja, saj določa njegovo trajanje, je pa ta višina direktna »posledica« ki je odvisna od letala, katerega klub uporablja da nas spravi v zrak. Vas zanima več? Tu boste izvedeli vse kar morate vedeti o soodvisnosti med letali in višinami skokov.

Je večja višina vedno boljša?
Kakor vam bo znal povedati vsak padalec če ga vprašate: »JA!«. Padalci si ne moremo pomagati, da nebi pogosto doplačali, ko nam upravitelj letala ponudi, da lahko gremo še nekoliko višje. Včasih gremo celo tako visoko, da moramo imeti v letalu oskrbo s kisikom, da sploh ostanemo čisto prisebni. To pa počnemo zato, ker z večje višine kot skočimo, dlje bomo v zraku. In mi smo NAJRAJE v zraku.

Katero letalo je najboljše padalsko letalo?
Definitivno drži, da so najboljša letala ki nas lahko spravijo na največje višine v najkrajšem možnem času, da lahko to čim večkrat ponovimo. Pri nas uporabljamo letalo Cessna 206 s PT-6 pogonskim turbinskim motorjem, katero ljubkovalno imenujemo kar »Raketa«. Gre za manjše letalo, ki sicer pelje le 6 ljudi naenkrat, a to naredi s stilom. Naša raketa lahko brez težav leti vse do višine 10000m, a zaradi slovenske zakonodaje naše padalce konstantno vozi na višino nad 4000m (natančneje 4300m), kar je največ kolikor je dovoljeno brez dodatne oskrbe s kisikom v letalu. Za doseganje takšne višine pri polnem letalu pa porabi le pičlih 12 minut. Če prej mogoče ni bilo očitno, upam da je sedaj jasno od kje vzdevek Raketa.

S kakšne višine se skače po svetu?
Normalna višina v svetu glede skokov s padalom je navadno 4000m. To je nekakšen standard, katerega se drži velika večina vseh svetovnih padalskih centrov. Zakaj ravno 4000m? Ker je 4500m največja dovoljena višina letenja brez dodatne oskrbe s kisikom v letalu, in ker je številka 4000 še malce bolj okrogla. S te višine pa prav tako dobimo okroglo minuto prostega pada v kolikor letimo na trebuhu.

S kakšne višine skačemo pri nas?
Pri nas normalno skačemo z višine 4300m. Se sprašujete zakaj? Mogoče zato, ker želimo izstopati, mogoče zato, ker želimo privabiti čim več ljudi, mogoče pa enostavno zato, ker lahko. Za našo raketo je to namreč mala malica, saj teh dodatnih 300m višine, naše letalo pridobi v manj kot minutki, kar na stroške ne vpliva toliko, kolikor doda vsakemu padalcu še kak centimeter ali dva širiši nasmeh in vsaj nekaj dodatnih sekund v prostem padu.
Ali je to največja možna višina?
Kot sem že prej povedal, to ni največja možna višina. V bistvu je višina 4300m nekako največja možna višina, ki je obenem še praktična za vsakodnevno skakanje. Zakaj? Ker je potrebno za oskrbo s kisikom v letalu, ki nam omogoči letenje na večjih višinah redno menjevati in polniti kisikove jeklenke, hkrati pa so takšni skoki tudi nekoliko bolj tvegani, saj obstaja nevarnost hipoksije ali višinske pijanosti. Kljub temu, pa višina skoka ni omejena. Lahko se gre kolikor visoko lahko leti letalo. Edino pravilo ki je je torej, da mora biti letalo oskrbovano s kisikom če leti nad 4500m nadmorske višine, in pa da mora imeti padalec direktno oskrbo s kisikom že v prostem padu, če skoči z višine ki presega 7500m.

Žal pa skoki z ogromnih višin niso najbolj praktični. Zanje je potrebno veliko priprave, in navadno so tudi temu primerno dražji (cca. dvojna cena skoka). A kljub temu jih tudi pri nas včasih organiziramo za naše izkušene padalce, da malce razbijemo rutino in občasno stopimo iz svoje cone udobja ki leži na 4300m.

News powered by CuteNews - http://cutephp.com